Hoe verkoop je nail-art aan je klanten? 

nail-art verkopen

Heb jij klanten in de salon die zich niet durven te wagen aan nail-art? Krijg je ze maar niet over de streep? Uiteraard wil je de nieuwste trends en mooiste creaties ook uitvoeren op de nagels van je klanten. Zeker na een training rondom nail-art kan het teleurstellend zijn als je klanten een stuk minder enthousiast zijn dan jij. We geven je daarom een aantal tips bij het verkopen van je nail-art. 

Het is voor iedereen 

Veel klanten denken dat nail-art niet voor iedereen is weggelegd. Fout! Nail-art kent zoveel verschillende vormen en uitingen dat het werkelijk bij iedereen past, jong en oud. Overtuig je klanten hier dus van en geef aan dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn. Veel klanten denken meteen aan hele uitbundige en opvallende nail-art, maar minimalistische designs zijn tegenwoordig helemaal hot.  

Wil je graag nog meer verdieping in je vak? Ben jij goed in wat je doet en wil jij jezelf verder ontwikkelen? Door Nailed It PRO lid te worden, krijg je toegang tot inspirerende artikelen op het gebied van ondernemen, marketing en salonmanagement. Lees meer >>

Bied kwaliteit 

Wanneer je nail-art aan je klanten wil aanbieden, is het belangrijk om voor kwaliteit te gaan. Lees je dus goed in en volg cursussen op het gebied van nail-art. Test de nail-art die je op klanten wil gaan toepassen bijvoorbeeld eerst eens op jezelf uit en bekijk hoe je het design nog verder kan verbeteren. 

Verkoop je eigen nagels 

Wil je dat klanten nail-art gaan dragen? Verkoop dan je eigen nagels! Wanneer klanten een bepaald design op jouw nagels zien, hebben ze een veel beter beeld van nail-art. Grote kans dat je het design meerdere keren zet omdat klanten jouw nagels als voorbeeld hebben gezien. 

Social media 

Vergeet niet om nail-art te promoten via jouw verschillende sociale mediakanalen. Laat verschillende designs voorbijkomen en geef aan dat klanten ook voor nail-art bij jou terecht kunnnen.

Trends 

Volg de laatste trends in de nagelbranche. Door op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen kan jij je klanten het nieuwste van het nieuwste aanbieden. Vooral de wat jongere klanten zijn vaak snel op de hoogte van trends en het is natuurlijk super als je hier op in kan spelen. 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.