Garantie op kunstnagels en gellak in de salon 

kunstnagels garantie

Garantie op kunstnagels en gellak is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering binnen de salon. Hoe ga je om met de garantie op jouw gezette setjes? Wat valt er onder de garantie en wanneer geldt het niet? En waarom is deze service belangrijk? We vertellen je er graag meer over.

Allereerst is het belangrijk om in je algemene voorwaarden te vermelden welke regels je hanteert rondom garantie. Hoelang geldt de garantie en wanneer valt schade aan de nagels buiten de garantie? De algemene voorwaarden kan je vermelden op je website en in je salon. Lees hier meer over algemene voorwaarden voor de nagelstudio.

Garantietermijn

Heb je een klant met een gebroken nagel, afgebladderde gellak, verkleuring of een scheur in de topcoat? Voor klanten is het heel vervelend als dit al snel na de behandeling voorkomt. Garantie is dan ook een soort service die je als het ware biedt aan je vaste klanten. Veel nagelstylisten hanteren een garantie van 5 tot 7 dagen na de laatste behandeling. Er zijn ook salons die een garantietermijn van drie weken hanteren. Binnen die termijn kan de klant de nagel dus kosteloos laten repareren. 

Wil je graag nog meer verdieping in je vak? Ben jij goed in wat je doet en wil jij jezelf verder ontwikkelen? Door Nailed It PRO lid te worden, krijg je toegang tot inspirerende artikelen op het gebied van ondernemen, marketing en salonmanagement. Lees meer >>

Eigen risico

Uiteraard zijn er ook klanten die niet goed omgaan met hun nagels en waarbij schade wordt veroorzaakt door hun eigen handelen. Het is dan ook goed om de klant tijdens de eerste behandeling te adviseren over hoe zij het beste om kan gaan met kunstnagels en/of gellak. Meer informatie over onderhoudstips vind je hier.

Voorwaarden stellen

Om te voorkomen dat klanten een loopje met je nemen, kan je een aantal voorwaarden stellen aan de garantie. Zo kan je bijvoorbeeld vermelden dat de garantie komt te vervallen als:

  • De klant heeft met chemische producten gewerkt zonder handschoenen te dragen.
  • De klant heeft de nagels afgebeten of opzettelijk beschadigd. 
  • De klant is zwanger of gebruikt medicijnen die invloed hebben op de hechting van de kunstnagels. 
  • De klant is onder volledige narcose geweest tijdens een operatie.  
  • De klant is bij een andere nagelstudio geweest. 
  • De klant heeft de nagels gebruikt om blikjes of andere ijzeren voorwerpen te openen.
  • De klant heeft de nagels gebruikt als hulpmiddel bij het schoonmaken (krabben etc.).

Reparatie buiten de garantie

Wanneer er bij de klant toch een nagel is beschadigd of is afgebroken en het valt niet binnen de garantietermijn, kan de klant dit uiteraard alsnog laten herstellen. Het is verstandig om in dit geval een prijs per gerepareerde nagel te rekenen. Daarnaast kan je de klant verder adviseren over het juist onderhouden van de kunstnagels en/of gellak. 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.