Het dilemma van de nagelstylist; Facebook, TikTok, Instagram of allemaal?

column

Als nagelstylist is het cruciaal om aanwezig te zijn op sociale media om je werk te laten zien, klanten aan te trekken en je merk op te bouwen. Met platforms zoals Facebook, TikTok en Instagram vraag je je misschien af: moet je je als nagelstylist richten op Facebook, TikTok, Instagram, of allemaal? 

TikTok

Laten we beginnen met TikTok. Dit platform staat bekend om zijn virale video’s en heeft een jonger publiek. Als nagelstylist kun je op TikTok je creatieve nagelkunst laten zien in korte video’s. Met de juiste content en hashtags kunnen TikTok-video’s snel viraal gaan, waardoor je bereik enorm kan groeien in korte tijd. Daarnaast is TikTok leuk om trends te volgen, wat helpt om je als nagelstylist in de schijnwerpers te zetten en trouwe volgers op te bouwen. 

Instagram

Aan de andere kant hebben we Instagram, een platform dat al lang een favoriet is onder nagelstylisten omdat je zo’n mooie feed kan creëren.  Instagram biedt verschillende functies zoals foto’s, Stories en Reels. Ook hier kun je je bereik vergroten door hoogwaardige foto’s van je werk te delen, pakkende captions te schrijven en de juiste hashtags te plaatsen om je bereik te vergroten. Met Instagram Stories kun je ook een kijkje achter de schermen geven en een persoonlijke band opbouwen met je volgers, maar die functie heeft Tiktok inmiddels ook. 

Facebook

Dan hebben we nog Facebook. Er zitten relatief nog veel nagelstylisten op Facebook, maar zitten je klanten daar ook? Facebook is weer minder goed om je werk echt op een mooie manier te tonen zoals dat weer kan met Instagram. 

De keuze

Het is ook een kwestie van voorkeur natuurlijk. En waarom zou je kiezen tussen Facebook, TikTok en Instagram als je al deze platforms kunt gebruiken? Je hoeft niet te kiezen, maar er is één reden waarom het wel goed is om te kiezen. 

Weet waar je klanten zitten

Het belangrijkste is dat je weet waar jouw potentiële klanten zitten. Het doell in tenslotte klanten werven. Mik je op een jongere doelgroep dan is Tiktok waarschijnlijk beter, hou je niet zo van video’s en deel je liever foto’s, dan is Instagram een betere keuze. Is jouw doelgroep wat ouder, dan is Facebook het beste. Of je pakt alle drie.

Durf te kiezen

Maar alle drie is veel en als je er stress van krijgt en het je veel tijd kost kun je beter al je energie in één platform steken. Het concentreren op één sociaal mediakanaal kan je juist helpen om je doelgroep effectiever te bereiken, in plaats van overal maar half aanwezig zijn. Dus laat je niet gek maken, maar kies iets wat bij jou én je klanten past en je daadwerkelijk iets oplevert. Dat scheelt je tijd, energie en je zult merken dat het je bereik vergroot!

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.