Waarom professionele tekst je meer klanten brengt

column

Je beseft het waarschijnlijk niet, maar je hele dag bestaat uit woorden. Gesproken woorden, geschreven woorden en zelfs je gedachten vormen zich in woorden. Om je nagelsalon professioneel op de kaart te zetten heb je ook woorden nodig. Want foto’s laten zien wat je doet, maar woorden laten zien wie je bent. En wie jij bent is vaak dé doorslaggevende factor in de keuze voor een nagelsalon. 

Onderschat nooit wat tekst voor je salon doet

Als je een nagelsalon start of al hebt is het natuurlijk belangrijk om zichtbaar te zijn en te blijven. Dit doe je met je eigen website, nieuwsbrieven en social media. Waar het vaak fout gaat met het krachtig positioneren van een bedrijf is dat ondernemers een mooie website bouwen en dan ‘de tekst zelf wel even doen’. En daarmee wordt de hoofdrol die tekst in je bedrijf speelt zwaar onderschat. 

Websitebezoekers scannen je website op de juiste tekst

Een websitebezoeker scant jouw website in een aantal seconden. Als deze potentiële klant niet binnen een aantal seconden een pakkende titel of tekst ziet die aanspreekt wordt er weggeklikt. Dan ben je de bezoeker kwijt. De kunst is een lezer direct te boeien, met een tekst die triggert en die ervoor zorgt dat de bezoeker blijft, verder leest en een afspraak boekt. 

De ‘Over mij’ pagina brengt nieuwe klanten

Een van de meest bezochte pagina’s op websites is de ‘Over mij/ons’ pagina. Mensen doen zaken met mensen en willen altijd weten wie het gezicht achter een bedrijf is. Een goed verhaal met de perfecte combinatie van een stukje persoonlijkheid gecombineerd met waarom jij dit bedrijf bent begonnen bent mag nooit ontbreken op een website. Deze pagina zorgt voor nieuwe klanten.

Een copywriter kent alle geheimen van tekst

Een copywriter zoals ik weet precies hoe je krachtige, overtuigende tekst schrijft die jou als professional op de kaart zet en die klanten overtuigt dat ze bij jou aan het goede adres zijn. Dat ze op de knop ‘boek nu’ drukken en niet meer verder zoeken. Dát is de kunst van copywriting en teksten schrijven is daarom ook een vak en niet iets wat je even zelf tussen de soep en aardappelen door doet. Net zoals je je nagels ook niet zelf doet als je er geen verstand van hebt. 

Brengt jouw tekst nieuwe klanten?

Heb jij nagedacht over wat jou onderscheidt van je concurrent, de kernzaken die jij belangrijk vindt en heb je die ook in je tekst verwerkt? Is de tekst foutloos en overtuigend geschreven, met alinea’s, pakkende titels en korte zinnen? Heeft het een duidelijke kop, kern en staart? Als jij door de ogen van de klant jouw teksten leest, zou jij dan meteen een afspraak boeken? 

Doe waar je goed in bent

Als er al enige twijfel is in de antwoorden op deze vragen dan weet je dat het je klanten kost. En dat is zonde en hoeft helemaal niet. Kijk daarom eens goed naar je teksten, neem er de tijd voor en als je zelf niet goed kunt schrijven, laat een professional zoals ik het dan doen. Doe waar je goed in bent en besteed andere zaken uit. Zo weet je zeker dat je in alle opzichten professioneel voor de dag komt. 

Teksten laten schrijven?

Meer informatie over teksten laten schrijven vind je op mijn website www.copywritecat.nl. Wil je graag schrijf- en ondernemerstips? Volg me dan op Instagram: @copywritecat.nl. Ik help je graag!

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.