Checklist: 5 dingen om direct aan je website te verbeteren

Sabine Mus is eigenaresse van Nagelstudio Assen en creator van Top Salon Academy. Zij is ervan overtuigd dat elke stylist het in zich heeft om een gezond bedrijf op te bouwen. Wil jij weten hoe? Dan ben je bij Sabine aan het juiste adres. Zij kan je helpen én inspireren op het gebied van salonmanagement en marketing en helpt jouw naar grote doelen en dromen. Dit keer blogt Sabine over hoe verbetering van je website direct bij kan dragen aan succes. 

Zou jij zaken met jezelf willen doen als jij door de ogen van je klant kan kijken naar je eigen website? 

Je hebt je website zelf gemaakt of laat hem bouwen, proficiat! In mijn ogen is een website een belangrijk onderdeel van de klantbeleving. Dus met alleen het staan van je site op het internet, ben je er nog niet. Je zult ook hem tussentijds moeten aanpassen en updaten. En dat vergeten de meesten. Daarom heb ik voor jou een handige checklist gemaakt, waardoor je met een frisse blik alles kan nakijken. 

Vraag jezelf

  • Is het gebruiksvriendelijk?
  • Makkelijk navigeren? dus is je informatie over behandelingen duidelijk?
  • Kan ik makkelijk een afspraak bij je maken?
  • Is hij mobiel en desktop vriendelijk? Dus past hij zich aan qua formaat…

Persoonlijk vs. zakelijk

  • Of kan ik er net zo goed Nagelstudio Amsterdam boven plakken?
  • Alleen stockfoto’s?
  • Laat je resultaten zien, wie je bent, waar je voor staat en wat je kernwaarden zijn?

Vindbaarheid

  • Is je website SEO up-to-date?
  • Staat het vol met verouderde/stockfoto’s of is het te langdradig?
  • Is je locatie duidelijk?

Jij bent de expert

  • Waar liggen nog verbeterpunten?
  • Wat doe je al goed?
  • Wat onderscheid je?

Prijzen

  • Zijn je prijzen up-to-date?
  • Staan er nog oude prijzen/verlopen aanbiedingen op of andere oude acties?

Wat kwam jij tegen op je website, wat je moest veranderen?

Ik zou het super leuk vinden als je me dat laat weten via een bericht op Instagram via @top_salon_academy  of @sabinemus.

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.

Verwante artikelen

Met SEO meer potentiële klanten naar je nagelstudio trekken

Wist jij dat je je websiteverkeer kunt verhogen met een aantal slimme aanpassingen op je website? Dit heet search engine optimization (SEO) oftewel zoekmachine optimalisatie. Online marketeer Nicole Haanen gaat in op de basisbeginselen die jij als nagelstylist kunt toepassen, om ervoor te zorgen dat jouw website naar voren komt bij relevante zoekopdrachten. En dat…

Om dit artikel te kunnen lezen, kun je één van de volgende lidmaatschappen afnemen: Premium jaarlijks or Premium maandelijks. Heb je al een lidmaatschap, log in om het artikel te lezen.

Reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *