Column: het coronavirus

coronavirus nagelstudio

Renate Brouwer is al 10 jaar educatiemanager voor voor CND™ Benelux en teamleider van het CND™ docententeam. Zij heeft haar eigen salon Great-Beauty & lifestyliste en schrijft onder meer De Beauty Salon en Prof Nail. Iedere maand deelt zij haar mening met jou in een column op Nailed It Magazine. Dit keer meer over het coronavirus.

Al een aantal dagen verbaas ik mij enorm over de hype rondom het coronavirus. Overal zie ik groothandels ineens promoties maken met betrekking tot hygiëneproducten  en sommige verdenk ik er zelfs van de prijzen wat te hebben aangepast. Ik merk dan toch dat mij dit een lichte irritatie geeft.

Is hygiëne niet altijd het allerbelangrijkste in de salon? Moet dit niet altijd hoog in het vaandel staan bij de styliste en moeten we niet het hele jaar hier voldoende aandacht aan geven? 

Regels in de salon 

Daarnaast zie ik ook stylistes die oproepjes doen aan klanten om bij binnenkomst in de salon extra de handen te wassen, deelt de styliste dat iedere klant een eigen vijl krijgt en wordt men verzocht af te melden wanneer men verkouden of grieperig is.  Voor mij zijn dit regels die ik altijd in de salon hanteer. De klant mag verwachten dat ik als saloneigenaar de hygiëne goed in acht neem en altijd zorg voor een schone, veilige, hygiënische omgeving. Aan de andere kant verwacht ik van mijn klant dat ze haar handen en nagels verzorgd en respect heeft voor mijn gezondheid. Dus ben je niet fit, dan blijf je thuis. Coronavirus, griepvirus, we hebben een zorg voor en naar elkaar.  

Lees ook:

Hygiëne is de basis 

Voor ons bij de Beautyopleiding is hygiëne in de salon ook een flink hoofdstuk in de basis lessen van de vakopleiding tot Nagelstyling. Het zit aan de start van een carrière als styliste en legt wat mij betreft de basis voor een gezonde en sterke salon. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat het niet overal vanzelfsprekend is. Van nieuwe klanten hoor ik namelijk nogal eens dat het in mijn salon zo lekker fris is en stofvrij. Fijn dat deze klant dat zo ervaart, maar soms voel ik echt vervangende schaamte en denk ik: lieve collega’s, waar heb jij jouw papiertje gehaald en hoe kan het dat de hygiëne er bij wijze van spreken niet is ingestampt? Moest jij niet aan het einde van de les zelf jouw tafel schoonmaken, jouw materialen desinfecteren en zorgen voor een schone  werkplek? Hoefde jouw modellen en jijzelf geen handen te wassen voor aanvang van de les? En werd er wel een handdesinfectant gebruikt? 

Hygiëne altijd op één

Ik snap dat er een verhoogd risico is bij mensen met een chronische ziekte of onder de ouderen, maar zullen we alsjeblieft met elkaar afspreken dat wij als professionals de hygiëne altijd op één zetten? Of er nou griep heerst, een coronavirus rond gaat of niets van dit alles. Wij zorgen voor elkaar en hebben de verantwoordelijkheid voor onze klanten!  Ik wens jullie dan ook allemaal veel gezondheid toe met lieve klanten die jou als styliste ook niet onnodig blootstellen aan allerlei virussen.

Xoxoxo Renate 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.