4 Manieren om meer klanten naar je nagelstudio te trekken

Marketing nagelstudio meer klanten

Businesscoach Vicky Vermeieren helpt beauty- en lifestyle ondernemers bij hun marketing en verkoop. Ze schreef onder meer het boek ‘Succesvol Salon‘ en wordt regelmatig gevraagd als gastspreker. In deze blog deelt Vicky 4 manieren om meer klanten naar je nagelstudio te trekken. 

Wanneer je start met een nagelstudio heb je vast en zeker drukke momenten en perioden waarin de agenda minder vol staat. Het wordt pas een probleem als het verschil tussen pieken en dalen zo groot is dat je er stress van krijgt. Of wanneer je je zelfs zorgen maakt over je inkomen. Tijd dus om te zoeken naar wat nieuwe klanten.

Maak van marketing een gewoonte


Het is belangrijk om een bepaalde routine te ontwikkelen voor je marketing en op voorhand een goed plan te schrijven met alles wat je op regelmatige basis doet en eventueel af en toe eens een leuke actie. De volgende marketingmiddelen kunnen je daarbij helpen:

Maak gebruik van social media

Laat ik starten met de meest logische tip, het gebruiken van social media is de dag van vandaag niet meer weg te denken uit een goed marketingplan. Facebook, Instagram en misschien ook Youtube op een goede manier inzetten voor je nagelstudio kan je op korte termijn nieuwe afspraken opleveren. Maar wel enkel en alleen als je het ook op een goede manier inzet.

Gebruikers van social media surfen op deze sites voor hun eigen entertainment. Wanneer jij veel reclame maakt zullen ze sneller geneigd zijn om je te ontvolgen en zo verlies je je bereik.

Zorg er voor dat je je volgers voldoende entertaint door het geven van tips, het delen van leuke quotes, video’s en persoonlijke updates. De rest van de tijd mag je reclame maken voor jouw nagelstudio. De ideale balans is 80% entertainment en 20% reclame.

Enkel op die manier ben je zeker dat je telkens meer een meer potentiële klanten kan bereiken via social media kanalen.

Lees ook:

Zorg voor een mooie website met online booking

Waar social media je voortuin is, is je website je huis. Hier vinden klanten alle informatie, je prijzen, portfolio, info over jou en je contactgegevens terug. Ook online booking is erg aan te raden voor het aantrekken van nieuwe klanten. Je bent op die manier continu bereikbaar voor het maken van afspraken.

Laat bestaande klanten nieuwe klanten aanbrengen

Er zijn tal van manieren waarbij je je bestaande klanten kan inzetten om reclame voor jou te maken. Denk aan het schrijven van reviews of een actie met een vriendinnenbon. Je zou ook eens een vriendinnenmaand kunnen organiseren waarbij je bestaande klant een vriendin meebrengt voor een bepaalde behandeling.

Vergeet offline marketing niet

In tijden waarin we alles online regelen zouden we bijna vergeten dat er ook nog zoiets als offline marketing bestaat. Een mooie kwaliteitsvolle flyer, folder of brochure met alle info en gegevens weten veel mensen toch nog te appreciëren. Net omdat iedereen vaker online communiceert, val je op met een mooi offline marketingmiddel. Wel op voorwaarde dat je kiest voor kwalitatief materiaal en design en niet voor een folder die lijkt op een menu van de kebabzaak…

Succes,

Vicky

2 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.