Voorbereiden voor openingsdag
Nagelstylisten mogen maandag weer aan het werk. Maar hoe kan je je voorbereiden op de heropening? Loes Rikkers is marketingexpert en eigenaresse van groothandel en opleidingscentrum ARCH Academy. Zij legt je in deze blog uit welke voorbereidingen je kan treffen.
Als je salon straks open gaat verwacht ik dat het heel erg druk gaat worden. Klanten kunnen niet wachten om weer te komen om hun nagels te laten doen. Goede voorbereiding is erg belangrijk. Hoe ga je ervoor zorgen dat je klanten opnieuw gaat inboeken? Gooi je agenda open voor alles en iedereen of geef je voorrang aan je loyale klanten? Is de behandeling die de klant wilt boeken nog wel de juiste? Niet dat de klant een nabehandeling boekt en eigenlijk een nieuwe set nodig heeft. Het laatste wat je wilt is dat je qua tijd niet uitkomt en de eerste dag al helemaal vastloopt omdat al je afspraken uitlopen. Dit zijn allemaal zaken om over na te denken.
Marketing
In je marketing ligt de focus nu op je hygiëneprotocol. Welke voorzorgsmaatregelen heb je genomen en waarom? Klanten gaan hier meer dan ooit op letten. Daarom is het goed om dit in je marketing mee te nemen. Ook leuk om te doen: maak een video met uitleg voor klanten hoe het een en ander zal verlopen. Laat bijvoorbeeld zien dat de klant in de salon komt en wat er van haar wordt verwacht.
Prijzen verhogen
De afgelopen weken heb ik vaak de vraag gekregen: Loes moet ik mijn prijzen verhogen omdat ik nu meer kosten maak door alle maatregelen die ik tref? Mijn advies is om de daadwerkelijke extra kosten (bijvoorbeeld het mondkapje of extra schoonmaakproducten) door te bereken aan de klant. Het laatste wat je moet willen is per klant extra inleveren op je verdiensten.
Toeslag
Een mooie manier om dat te doen is een tijdelijke veiligheidsopslag. Door het los erbij te rekenen geeft het marketingtechnisch een goed signaal af naar de klant. Je doet er alles aan om aan de maatregel te voldoen en een veilige omgeving te creëren.
Ik wens je heel veel succes met de voorbereidingen!
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.