PRO aan het woord: DDNailz, Dorothy Duiker

Dorothy Duiker is een van onze vaste members van Nailed It PRO en daarom zetten we haar in The Spotlight. ”Ik was op zoek naar een plek waar ik veel informatie kon vinden door artikelen te lezen. Dat vond ik gelijk bij Nailed It Magazine.” Dorothy is sinds 2019 gediplomeerd nagelstyliste, maar door de coronapandemie heeft de start van haar salon even op zich laten wachten. Inmiddels is ze goed onderweg, en het leek ons een mooi moment om met haar te spreken over hoe het allemaal zo gekomen is.

Hoe ben je in het vak gerold?

Dat is begonnen toen ik voor mijn werk mijn nagels liet doen. Ik werk achter een balie werk en vind het belangrijk om er dan verzorgd uit te zien. Toen ik zag hoe ze dat deed vond ik dat eigenlijk heel erg leuk! Dat leek me voor mezelf ook echt wel iets. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik ben toen gaan onderzoeken hoe ik ook nagelstylist kon worden. Eerst door video’s te kijken op YouTube en informatie op te zoeken op andere sites. Ik heb goed onderzoek gedaan maar welke producten nou echt goed zijn, welke lampen etc. Omdat ik alleen maar enthousiaster werd heb ik een workshop van 3 dagen gevolgd. Aanvankelijk was ik alleen van plan de basistraining te doen maar het beviel mij zo goed dat ik daarna nog verschillende andere trainingen gedaan. Dat wil ik ook blijven doen, zo blijf ik bij in mijn vak.

Wat maakt het voor jou zo leuk?

Ik ben gek op nailart. Sowieso wilde ik altijd al met mijn handen werken en ik hield altijd al erg van tekenen, al ben ik daar niet per se heel erg goed in. Met nailart kan ik hier juist wel mijn creativiteit in kwijt.

Hoe heeft de salon zich in de loop der tijd ontwikkeld?

In 2019 heb ik mijn diploma behaald en toen hebben we mijn salon thuis ingericht. Helaas kwam al snel de coronapandemie en daardoor is de start van mijn bedrijf eigenlijk dit jaar pas goed van de grond gekomen. Ondertussen ben ik wel aan mijn bedrijf blijven werken, onder andere door een saloncoach in te schakelen. Daar heb ik heel veel aan gehad. Zij heeft mij op weg geholpen met social media en dat soort dingen om klanten te werven. Inmiddels heb ik ook een aantal vaste klanten en breid  dat zich steeds verder uit.

Welke klanten wil je met jouw bedrijf voornamelijk aanspreken?

Ik heb zelf het meeste affiniteit met mensen vanaf 30 jaar. Die passen het beste bij mij. Maar natuurlijk is iedereen welkom.

Hoe probeer jij je te onderscheiden?

Dat is dan toch wel nail-art. Dat is wat ik echt heel graag doe.

Is dat dan een specifieke vorm van nail-art?

Natuurlijk wil ik me nog ontwikkelen, op dit moment ben ik vooral bezig met de reverse almond en de one stroke. Het valt mij op bij salons bij ons in de buurt dat je dat niet zo vaak ziet daar dus ik vind het leuk om mij hiermee van hen te onderscheiden.

Waar loop je weleens tegenaan?

Het combineren van een fulltime baan met een salon aan huis vond ik echt heel lastig in het begin. Ik had me voorgenomen om 3 avonden in de week klanten te ontvangen maar dat ging niet gelijk goed. Daarom wilde ik dat op een andere manier aan gaan pakken. En het werven via social media, hoe moest ik dat doen? Ik was niet zo’n held met social media, hoe Instagram werkt en hoe je dan filmpjes moet maken. De saloncoach heeft mij daar heel goed mee geholpen. Daar zijn nu ook echt klanten uit gekomen dus dat gaat goed. Mede daarom heb ik ook pasgeleden een branding shoot gedaan voor mijn website.

Op welke collega zou je stiekem wel een beetje willen lijken?

Oh dat is Patricia Vonck van Nailtrends. Zij geeft hele goede trainingen en is heel geduldig. Door haar perfectionisme herken ik veel dingen van mezelf.

Wat mist er volgens jou nog in de nagelbranche?

Ik zie dat er veel verschil zit in de prijzen die gerekend worden. Sommigen gaan heel laag zitten, het zou fijn zijn als dat niet zo was.

Heb je een tip voor andere (beginnende) nagelstylisten?

Laat je goed informeren over alle aspecten van het vak. Achteraf zou ik de training social media gedaan hebben vóór ik ging starten in plaats van daarna.

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.