‘Met LoveNess wil ik dicht bij onze klanten staan’

Bargje Boudens LoveNess

Bargje Boudens is het gezicht achter het merk LoveNess en eigenaresse van groothandel en opleidingscentrum BiBi’s Beauty & Supplies. Zij is 23 jaar geleden aangestoken met het nagelvirus door haar zus. ‘Maar zij is inmiddels gestopt. Zij vond de ontwikkelingen en technieken te snel veranderen.’ Grappig, want dat is juist de reden waarom Bargje het vak zo leuk vindt. 

Bargje was 19 jaar toen zij begon aan haar opleiding tot nagelstylist. ‘En ik ben mezelf altijd door blijven ontwikkelingen. De veranderingen, de afwisseling en altijd weer iets nieuws op de markt, maakt het voor mij juist een uitdagende branche.’ Zij werkte vanuit haar salon aan huis en heeft ook een tijdje ambulant gewerkt. ‘Ik werkte doordeweeks voor mijn baas en in de avonden en weekenden was ik nagels aan het zetten.’

Bargje is uiteindelijk lessen gaan geven voor verschillende groothandels. ‘Daar maakte ik ook kennis met de internationale markt. Het is heel bijzonder om dan contact te hebben en les te geven aan al die verschillende nationaliteiten.’ Het opleidingscentrum waar Bargje voor werkte stopte uiteindelijk. ‘Toen ben ik onder mijn eigen naam les gaan geven.’

Het ontstaan van LoveNess 

Van het één kwam het ander en een aantal jaren later ontstond LoveNess. ‘Ik werkte nauw samen met een collega en die was op zoek naar pigmenten voor haar groothandel.’ Bargje wist nog diezelfde week een mooie collectie pigmenten te bemachtigen, maar uiteindelijk nam haar collega deze niet op in het assortiment. ‘Toen besloot ik om ze zelf te gaan verkopen.’ Er kwam een naam en een logo. 

De naam LoveNess betekent letterlijk liefje, ‘en dat is ook een kleine knipoog naar mijn kinderen toe. Je werkt immers ook voor je kinderen. Zodat je een keer wat leuks kan doen of ze iets cadeau kan geven en het meest belangrijk: dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan.’ LoveNess bestaat overigens pas vier jaar. In 2016 had Bargje slechts wat glitters en pigmenten in het assortiment. Inmiddels is LoveNess uitgegroeid tot één van de grotere merken in Nederland.

De chrome pigmenten waren een echte trend en liepen meteen erg goed. ‘Maar ik moest ook een topgel hebben om de chrome in te poetsen en om de nagel af te sealen.’ Zodoende kwamen de eerste topgels in het assortiment en van het één kwam het ander. LoveNess is sterk in het zetten van trends. ‘Dat heeft te maken met mijn internationale contacten. Sommige landen zijn er altijd iets sneller bij en door nauwe contacten te onderhouden, zijn we als merk altijd op de hoogte.’ 

Een warm bad 

Maar LoveNess staat vooral bekend als een toegankelijk merk. ‘Hetgeen wat ik uit wilde stralen, is ook overgekomen op de klant.’ Bargje krijgt regelmatig te horen dat het voor klanten voelt alsof zij in een ‘warm bad’ terecht zijn gekomen. ‘En dat wil ik ook blijven uitstralen. Die toegankelijkheid heb ik altijd gemist bij andere merken. Ik wil juist dicht bij de klant staan.’ Het maakt daarbij niet uit of je beginner of gevorderd bent. ‘Ik ben zelf ook ergens begonnen en ik vind het belangrijk om dat niet te vergeten.’

Inmiddels is Bargje niet meer actief als nagelstylist, ‘maar ik blijf de technische aspecten van het vak mega gaaf vinden.’ Zij geeft nog steeds lessen en maakt nog steeds nagels, maar niet meer dagelijks. ‘En voor nail-art kan ik de tijd en de rust niet meer vinden.’ En als Bargje naar de toekomst kijkt? ‘Ik had altijd grote toekomstplannen, maar na de brand van ons winkelpand in 2019 heb ik geleerd om te genieten van elke dag.’ 

Binnen no-time wist Bargje, samen met haar toegewijde team, de groothandel en het merk weer op te bouwen. ‘Het was heel mooi om te zien dat we ons klantenbestand konden behouden, ondanks dat we een periode geen producten uit konden leveren.’ Ook de steun van distributeurs en het geduld van alle klanten was voor Bargje hartverwarmend. ‘Ook corona gooide vervolgens veel roet in het eten voor iedereen. Een echt groot winkelpand zoals we hadden, heeft nu minder urgentie. Klanten zijn nu gewend dat zij een afspraak moeten maken om te komen shoppen.’

Favoriete product

De afgelopen maanden hebben zowel distributeurs als educators en klanten hun favoriete product uit het LoveNess assortiment benoemd. (deeplink) Maar wat is nou het favoriete product van degene die alles op planken heeft gezet? Als Bargje een favoriet moet noemen, zijn het alle Base & Top Gels. Daar vallen onder meer de Brush on Fiber by #LVS en de Rubberbase by #LVS onder. 

Beide productgroepen zijn perfect soakable en hebben een super hechting onder alle systemen (gelpolish, gel, acryl en RevoGel). ‘Maar beide producten zijn ook ideaal om natuurlijke nagels te egaliseren en om minimale verlengingen te maken.’ Daarnaas kan je de Brush on Fiber en Rubberbase gebruiken als je niet meer na wil vijlen. Deze maand ontvang je als Nailed It lezer 15% korting op het favoriete producten van Bargje

Nailed It magazine deelt iedere maand een exclusieve aanbieding van LoveNess met je. Deze artikelen worden in samenwerking met en in opdracht van BiBi’s Beauty & Supplies gepubliceerd.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of word lid van onze community en lees nog meer artikelen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.