Mirjam van Galen start groothandel en opleidingscentrum Beauty Artists
Mirjam van Galen zit al meer dan twintig jaar in het vak. Ongeveer twee maanden geleden opende zij haar groothandel en opleidingscentrum Beauty Artists in Nieuwegein. Voor Mirjam was het een bewuste en logische keuze om distributeur te worden van LoveNess. ‘We willen één merk bieden waar we volledig achter staan. LoveNess heeft een breed assortiment met voor ieder wat wils.’
Binnen Beauty Artists is het belangrijkste doel van Mirjam klanten op hun gemak te laten voelen. ‘Er heerst hier een fijne sfeer. De lessen zijn rustig en voor iedereen toegankelijk, ongeacht je niveau.’ Mirjam wil de lat dan ook niet te hoog leggen. ‘Het gaat juist om het persoonlijke contact. Ik vind het juist leuk dat klanten hier naartoe komen voor mij.’
Met haar ervaring binnen het vak weet Mirjam zowel de beginnende als de gevorderde nagelstyliste goed op weg te helpen binnen haar groothandel Beauty Artists. Mirjam rolde in het vak omdat zij haar eigen nagels graag wilde doen. ‘Uiteindelijk ben ik een opleiding gaan volgen, distributeur geworden van een ander merk en heb ik verschillende docentenopleidingen afgerond.’ Vanwege haar gezondheid moest zij de moeilijke keus maken om een stapje terug te doen.
Kwaliteit
Een paar jaar geleden heeft zij de draad weer opgepakt en startte zij een salon aan huis. ‘Kort daarna kwam ik in contact met LoveNess. Ik kende Bargje Boudens, de eigenaresse, al langer en had er een goed gevoel bij.’ Mirjam vond in LoveNess haar ideale merk vanwege de hoge kwaliteit van producten. ‘Ik ben vaak bezig met nail-art en dan is de pigmentatie van producten heel belangrijk. Je kan met zowel de gelpolish als de colorgel painten en dat is ideaal.’
Lees ook:
Daarnaast merkte Mirjam al snel dat zij weinig product nodig had om een optimaal resultaat te behalen. ‘Maar bovenal is het voor mij een eerlijk merk. Je krijgt een eerlijk advies en bent tot niets verplicht.’ Een andere reden om uiteindelijk aan de slag te gaan met LoveNess was voor Mirjam de toegankelijkheid. ‘Je hebt te maken met korte lijntjes omdat het een Nederlands bedrijf is.’
Distributeur
Toen Bargje en Mirjam het uiteindelijk hadden over een distributeursschap was de keuze dan ook snel gemaakt. ‘Maar er kwam telkens iets tussendoor.’ Zo gooide een grote brand in het pand van LoveNess eind vorig jaar roet in het eten. ‘Daardoor waren er problemen met de voorraad en het volledige merk moest opnieuw opgebouwd worden. Dit keer hebben we ons niet tegen laten houden door de coronacrisis.’
Voor Mirjam was het eigenlijk wel een fijne periode om haar groothandel te starten. ‘Natuurlijk vind ik het jammer dat we het niet groots hebben kunnen vieren, maar dat komt wel een keer.’ Tegelijkertijd heeft zij alle tijd gehad om haar webshop goed in te richten en om andere zaken te regelen. En ondanks deze moeilijke start, weten klanten haar te vinden. ‘Ik zit al langer in het vak en dat werkt in mijn voordeel. Klanten hebben vertrouwen in mij en mijn kennis over de producten.’
Favoriete product
Naast de groothandel en het opleidingscentrum vindt Mirjam het belangrijk om actief te blijven in het vak. ‘Om bij te blijven, vind ik het belangrijk om salonwerk te blijven doen.’ Waar nodig helpt een collega van haar in de salon. Aangezien het meest gebruikte product in de salon gelpolish is, is het favoriete product van Mirjam dan ook de gelpolish collectie van LoveNess. Als Nailed It Magazine lezer krijg je deze maand 15% korting op het favoriete product van Mirjam.
In haar salon heeft Mirjam twee wanden vol met kleuren van LoveNess. ‘Ik ben een kleurenfreak, ik heb bijna alle kleuren die er ooit zijn geweest van LoveNess.’ Een groot pluspunt aan de collectie vindt Mirjam de veelzijdigheid. ‘De producten zijn echt multifunctioneel. De nieuwe collectie heeft een dikkere structuur waardoor je er perfect mee kan schilderen.’ Ook de diversiteit van de kleuren spreekt haar aan. ‘Er is voor ieder wat wils. LoveNess speelt echt in op de trends en blijft het assortiment door ontwikkelen.’
Als tip wil Mirjam andere nagelstylisten nog meegeven om te blijven leren. ‘Technieken en producten veranderen. We weten nu veel meer over nagels dan twintig jaar geleden. Ons vak blijft zich ontwikkelen en je bent het tegenover jezelf en je klanten verplicht om mee te ontwikkelen.’
Nailed It magazine deelt iedere maand een exclusieve aanbieding van LoveNess met je. Deze artikelen worden in samenwerking met en in opdracht van BiBi’s Beauty & Supplies gepubliceerd.