Het gebruik van nagelriemolie promoten in jouw salon

Nagelriemolie is een belangrijk verzorgingsproduct in de salon. Voor een optimale werking zou de klant dit ook thuis moeten gebruiken. Toch blijkt het voor veel klanten lastig om meerdere malen per dag nagelriemolie te gebruiken. Hoe kan je jouw klanten overtuigen? Medisch manicure Amata van Straaten is gespecialiseerd op het gebied van de natuurlijke nagel. Samen met Liesbeth van Wingerden, nagelstylist en specialist op het gebied van de natuurlijke nagel licht zij toe hoe je dit kan aanpakken. 

Volgens Liesbeth begint het allemaal bij het bewust maken van de klant. ‘Leg uit hoe belangrijk nagelriemolie is’, zegt zij. Door regelmatig te oliën hebben klanten namelijk langer plezier van het kunstproduct. ‘Als de basis – de conditie van de natuurlijke nagel – goed is, kan je bijna alles aanbrengen en aan bijna alle wensen van de klant voldoen. Je hebt minder kans op breuken en lifting en de klant kan langer genieten van de set nagels die jij hebt gemaakt’, zegt Amata.

Lees ook:

Nagelriemolie gebruik 

Daarnaast kan het gebruik van olie voor minder velletjes zorgen. ‘Dit is 9 van de 10 keer aanleiding om te gaan pulken en knabbelen.’ Gemiddeld genomen is drie keer per dag oliën genoeg om het gewenste resultaat te behalen. Het is goed om dit aan je klanten te adviseren, maar bij sommige klanten kan het nodig zijn om tot wel 5 keer per dag nagelriemolie te druppelen. ‘Geen tijd hebben om te oliën bestaat niet. Een klant kan bijvoorbeeld oliën na ieder contact met water, na het eten of tijdens het kijken van het acht uur journaal’, zegt Amata. Het moet als het ware een routine worden. 

Klant overtuigen 

Toch is het voor veel klanten maar moeilijk om zichzelf die routine aan te leren. Hoe je die klanten er vervolgens dan toch van overtuigd om olie te gebruiken? ‘Je kan het bijvoorbeeld op papier zetten en meegeven aan de klant. Neem het briefje samen door om er zeker van te zijn dat de klant het begrijpt.’ Een flesje van 15ml zou na drie weken leeg moeten zijn wanneer de klant de olie 3 keer per dag heeft gebruikt. ‘Als de klant bij elke behandeling haar flesje meeneemt, kan het flesje opnieuw worden gevuld.’ 

Geen garantie 

Merk je dat de klant toch geen olie gebruikt? Dan kan je een bepaalde regel hanteren. ‘Klanten die pertinent weigeren om hun nagels goed te verzorgen, krijgen bij mij in de salon geen garantie bij bijvoorbeeld breuken. Natuurlijk kan een ongelukje altijd gebeuren, maar vaak kan je bepaalde schade koppelen aan het niet gebruiken van nagelriemolie.’ Bij Amata komt het gelukkig niet vaak voor. ‘Het gros van mijn klanten kent en ervaart de voordelen van nagelriemolie.’  

Voordelen voor de nagelstylist 

Natuurlijk heeft het gebruik van nagelriemolie niet alleen voordelen voor de klant, maar ook voor jou als nagelstylist. ‘Het kan de verkoop van nagelriemolie en dus je omzet verhogen.’ Daarnaast heb je minder werk bij een nabehandeling. ‘Het kunstproduct blijft in een betere conditie en het verwijderen van de cuticle gaat veel makkelijker.’ Op die manier kan je tijd besparen. Kortom, het kan je werk een stuk gemakkelijker maken en de klant ervaart ook veel voordelen. 

Wanneer je het product wil promoten in je salon, is het goed om te weten hoe nagelriemolie precies werkt. Meer daarover lees je hier. Check ook dit artikel met de vier meest gestelde vragen over nagelriemolie.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.