Justine van The Happy Toko: ‘Voor kwaliteit mag je best wat vragen’

The Happy Toko

Justine Biesot is de eigenaar van de super hippe nagelsalon The Happy Toko. Na acht jaar in de marketing te hebben gewerkt, maakte ze in 2018 een carrièreswitch als nail artist. Inmiddels runt ze een succesvol bedrijf en vorig jaar bracht ze zelfs haar eerste boek Flashy Nails uit. 

Justine was als kind al gek op nagellak. Nadat ze drie jaar geleden haar baan in de marketing opzegde, was het voor haar dan ook een logische stap om in de nagelbranche te gaan werken. “Ik was altijd al bezig met nagels. Ik volgde naast mijn baan een opleiding en diverse cursussen om het vak als nail artist onder de knie te krijgen.” Ze begon met het zetten van nagels vanuit huis en belandde daarna bij een kapperszaak waar ze een hoekje kon huren. “Er kwamen twee nagelstylisten bij mij werken en het werd al snel te klein. Toen ik de kans kreeg om een mooie ruimte in een leuke straat in Utrecht te huren, heb ik die kans met beide handen aangegrepen. Zo is The Happy Toko geboren en inmiddels werken er vier nagelstylisten in mijn salon.” 

Nog meer artikelen lezen? Word dan lid van onze community.

Shoppen in salon

Van het mooie interieur van The Happy Toko word je spontaan vrolijk. Op de ruit van de winkel word je begroet door een grote schildering van een Japans gelukskatje. Justine omschrijft het interieur als ‘roze met een urban vibe’. “De sfeer is altijd relaxed en je komt hier voor de gezelligheid. Het is de bedoeling dat je van alles in de salon blij wordt.” Zo kun je na een nagelbehandeling ook nog uitgebreid shoppen, want bij The Happy Toko wordt merchandise en Koreaanse skincare verkocht. Vorig jaar bracht Justine zelfs haar eigen boek Flashy Nails uit, waarin ze uitlegt hoe mensen zelf kunstwerkjes van hun nagels kunnen maken. De nail artist is namelijk gespecialiseerd in de meest unieke nail art ontwerpen. 

Prijzen bepalen

Voor Justine is kwaliteit het allerbelangrijkste in haar salon. Ze werkt uitsluitend met vegan en dierproefvrije producten en kiest altijd voor de groenste optie die op de markt is. “Ik vind het bepalen van prijzen soms lastig. Ik denk zelf dat de nagelbranche een beetje is verpest door de hoeveelheid salons met lage prijzen. Mensen denken dat zo’n lage prijs normaal is, maar je moet kijken naar de tijd, ervaring, kwaliteit en merkbeleving. Daarnaast wil je er zelf ook iets aan overhouden”, legt Justine uit. “Ik hoor van klanten vaak ‘oh, het doet helemaal geen zeer’ of ‘wauw jullie werken echt heel precies’. Mooie nagels zetten kost gewoon tijd en die heb je niet binnen een half uur erop geknald. Nail art moet je zien als een tijdelijk uniek kunstwerkje op iemands nagels. Voor kwaliteit mag je best wat vragen.” 

Nagelbeurzen 

In de toekomst hoopt Justine dat er meer goede nagelbeurzen komen voor nagelstylisten. “Plekken waar je inspiratie op kan doen met dingen van deze tijd. De beurzen zijn vaak hetzelfde en qua workshops altijd een beetje gedateerd. Ik zie weinig nieuws. Van mij mag het allemaal wel wat hipper.” Momenteel werkt ze zelf aan haar ‘droom toko’, maar hier kan ze nog niks loslaten. “Ik kan er eigenlijk nog niks over vertellen, maar het gaat er komen.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of word lid van onze community en lees nog meer artikelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *