7 valkuilen van salons op sociale media

sociale media salon

Sociale media zijn een krachtige tool om jouw salon naar een hoger niveau te tillen. Het is niet alleen het visitekaartje van je salon, maar het kan je ook helpen aan nieuwe klanten. In dit artikel ontdek je 7 valkuilen en hoe je deze omzet naar kansen.

Valkuil 7: Alleen eigen werk delen

Plaats jij alleen foto’s van het werk dat je maakt? Klanten vinden het juist ook leuk om meer te weten over jou als nagelstylist. Schroom dus niet om ook foto’s van jezelf en je salon te delen. Pak het professioneel aan en huur bijvoorbeeld een fotograaf in die een aantal mooie shots kan maken. Dit kan ook een hobby fotograaf uit je netwerk zijn. Video’s doen het ook altijd goed! Op zoek naar inspiratie voor social media posts? Hier vind je 20 ideeën voor Facebook berichten.

Nog meer artikelen lezen? Word dan lid van onze community.

Valkuil 6: Je lief en leed delen

Het is altijd goed om privé en werk zoveel mogelijk gescheiden te houden. Deel op jouw zakelijke pagina dan ook geen uitgebreide verhalen over je persoonlijke leven. Is er iets aan de hand waardoor je tijdelijk niet kan werken? Deel dan niet je hele lief en leed via sociale media maar leg uit dat je tijdelijk niet kan werken in verband met persoonlijke omstandigheden. Je klanten zullen hier alle begrip voor hebben.

Valkuil 5: Andermans werk afkraken

Het is belangrijk om professioneel te blijven op je sociale mediakanalen. Wil je bijvoorbeeld aantonen dat jij op een andere manier werkt dan collega-nagelstylisten? Gebruik het werk van een andere nagelstylist dan niet als voorbeeld, maar leg uit op welke manier je werkt en waarom je dat doet.

Valkuil 4: Kritische berichten negeren

Probeer transparant te zijn op je sociale mediakanalen. Heb je bijvoorbeeld een kritieke review ontvangen? Reageer dan op een transparante, nette manier en laat weten dat je graag tot een oplossing komt via persoonlijk contact.

Valkuil 3: Eenrichtingsverkeer

Social media zijn niet bedoeld voor eenrichtingsverkeer. Zoek de interactie met je klanten op. Stel vragen via social media of plaats een kritische stelling waarbij je vraagt om te reageren. Ook kun je je klanten vragen om een review over je salon te plaatsen. Plaats je sets van een klanten? Vraag dan of je hen mag taggen en of ze het bericht willen delen. Vergeet niet om reacties te liken en/of beantwoorden.

Valkuil 2: Incompleet bedrijfsprofiel

Veel nagelstylisten hebben al een zakelijk profiel op een of meerdere social mediakanalen. Wist je dat het voor je vindbaarheid op social media en andere zoekmachines belangrijk is dat je bedrijfsprofiel compleet is? Ga er eens een halve middag voor zitten en bekijk wat er allemaal mogelijk is. Op die manier krijgen je (potentiële) klanten een betere indruk van jouw salon. In dit artikel lees hoe je voor een compleet Facebook bedrijfsprofiel zorgt.

Valkuil 1: Een privéprofiel voor je salon

Ook gebruiken sommige nagelstylisten hun privéprofiel als uithangbord voor hun salon. Hiermee is de grens tussen privé en werk erg dun. Daarnaast komt het professioneler over wanneer je een zakelijke pagina hebt voor je salon. Dit geeft je ook veel meer mogelijkheden zoals adverteren.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of word lid van onze community en lees nog meer artikelen.

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws, acties en tips.

We sturen je geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer info.