Vijf tips om jouw salon te promoten
Als nagelstylist kan het lastig zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Wanneer je beginnend nagelstylist bent, weet je soms niet goed waar te beginnen. Maar ook als je door de lockdown veel klanten bent verloren, kan je wel wat tips gebruiken. Om je op weg te helpen, hebben we vijf tips om jouw salon te promoten op een rijtje gezet. En nee, het is niet ingewikkeld: je kan het vandaag nog toepassen!
Zoek je kracht
‘Een nagelstylist is een nagelstylist’, gaat dus echt niet op. Iedere nagelstylist heeft haar eigen talenten. Alleen het zetten van goede nagels is vaak niet genoeg. Er zijn veel nagelstylisten die prachtige nagels zetten, maar weinig klanten hebben. Het tegenovergestelde komt helaas ook vaak voor. Bekijk wat de kracht is van jouw salon en hoe je dit optimaal kunt benutten voor de marketing van jouw salon. En denk je dat het daarbij alleen draait om nagels? Lees dan eens dit artikel over de sociale rol van nagelstylisten.
Je eigen netwerk
Veel nagelstylisten vergeten hun eigen netwerk optimaal te benutten. Heb je een vriendin met een groot sociaal netwerk? Heb je connecties bij de lokale kapper? Durf je netwerk te benutten. Geef die vriendin bijvoorbeeld een gratis set in ruil voor promotie. Zij kan het wandelende visitekaartje van jouw salon zijn. Of bekijk hoe je samen kan werken met de lokale kapper en help elkaar op weg.
Google mijn Bedrijf
Wist je dat je via Google een bedrijfsaccount aan kan maken? Op die manier kunnen potentiele klanten jouw salon veel gemakkelijker vinden. Je moet wel even een account aanmaken en dit bevestigen met een code die je per post ontvangt. Vervolgens kan je het profiel aanvullen met openingstijden, foto’s en meer informatie. Wil je meer uitleg over Google mijn Bedrijf als marketing voor je salon? Lees dan hier verder.
Visitekaartjes
Oké, visitekaartjes zijn niet meer hip en happening, maar voor jouw salon zijn ze zeker onmisbaar. Tijdens de lockdown kom je waarschijnlijk op weinig plekken, maar normaal gesproken is het visitekaartje ideaal om uit te delen tijdens sociale gelegenheden waar jouw salon ter sprake komt. Heb je geen visitekaartje? Dan is dit het moment om aan de slag te gaan met je drukwerk. Wist je dat je via de tool Canva gemakkelijk een visitekaartje kan maken? Lees hier meer over Canva als designtool voor jouw salon.
Een marketingplan
Heb jij eigenlijk gedacht aan een marketingplan bij de opzet van jouw salon? Zonder een plan, kan je ook niet verwachten dat klanten je weten te vinden. Laat jezelf, je salon en alles daaromheen zien met een goed marketingplan. Eigenlijk hoeft de marketing van je plan niet veel tijd te kosten. Plan het maken van je posts op social media bijvoorbeeld in op een vast tijdstip per week. Heb je inspiratie nodig voor posts op bijvoorbeeld je Facebookpagina? Lees dan 20 ideeën voor je volgende Facebook post.
Op zoek naar meer tips? Lees hier alle artikelen in de rubriek marketing.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of word lid van onze community en lees nog meer artikelen.